21 Ağustos 2013 Çarşamba

Uğur Soğutma Yatırım Haberleri

Uğur Soğutma Yatırımlarına Devam Ediyor
                60 yıla yakın süredir ticari soğutma sektöründe ülkede lider, Avrupa’nın sayılı firmalarından biri olan Uğur Soğutma A.Ş. yeni yatırımlarıyla pazardaki gücünü artırmaya devam ediyor.
                2012 yılı boyunca yaptığı faaliyetlerle üretim kapasitesini artıran “Uğur” özellikle yerel ve bölgesel pazarlarda konumunu sağlamlaştırmıştır. Yaptığı çalışmalar neticesinde marka bilinirliğinin yaygınlaşması yanında ürün kalitesiyle “Türk Malı” imajına da katkı yapmaktadır.
                1954 yılında kurulan bir atölyeden günümüzde 200.000 m2’yi aşan 1.550 çalışanı ile 5 kıtada Türk markası olarak 137 ülkeye ihracat yapan lider kuruluş haline gelmiştir. Son 3 yıldır Ege İhracatçılar Birliği tarafından makine kategorisinde “En Çok İhracat Yapan Firma” ödülü alarak istikrarını tescil etmiştir.  2012 yılı toplam ihracat rakamı 106 milyon USD olarak gerçekleşen şirket, bu başarının sürdürülebilir hale gelmesi için yatırımlarına devam etmektedir.
Bir dünya markası olma yolunda yakın coğrafyadaki iş ortaklarına daha hızlı çözüm üretebilmek için İran’da bir fabrika kurmaktadır. Özellikle bu ülkede faaliyet gösteren global kurumsal firmalara ve çeşitli yerel markalara hızlı cevap verebilmek, onlara özel ürünler sunabilmek için bu yatırım büyük önem arz etmektedir. Bu yılın ikinci yarısında toplam 45.000 m² alan üzerine kurulu 36.000 m² kapalı alanda faaliyete geçecek olan fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 300.000 adet olacaktır. Uğur Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Md Yardımcısı Talip Takmaklı, “Bu yatırımın makro boyutta neticeleri olacak bir proje olarak değerlendirildiğini belirtmek istiyoruz. İki ülke arasındaki ticari ilişkileri geliştirirken tüm paydaşlarımıza kazanç sağlayacağına inanıyoruz.” şeklinde konuştu.
 Ayrıca merkez fabrikaya ek olarak Nazilli Organize Sanayi Bölgesi’nde de bir yatırım gerçekleştiren firma, büyüme hedeflerinin 5 yıllık bir plan kapsamında yürütüldüğünü ve bunun için stratejik bir yol haritası dâhilinde hareket edildiğini belirtti. “Bölge insanına ve çevreye olan sorumluluğumuz gereği, nitelikli iş gücünü katma değere çevirmek için bu yatırıma karar verdik.” dedi.

Talip Takmaklı “Günümüzde, serbest piyasa ekonomilerinde, yerel üreticilere ek olarak ithal ürünlere ulaşmak çok kolaylaşmıştır. Tüketicinin güvenebileceği, ‘kaliteli Türk malı’ algısını oluşturabilecek markaların önemli olduğuna, bu durumda yerli üreticilerin destek, teşvik ile korunmasını ve bu konuda devlet desteğinin sağlanması gerektiğine inanıyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder