Uğur Soğutma Yatırımlarına Devam Ediyor
60 yıla
yakın süredir ticari soğutma sektöründe ülkede lider, Avrupa’nın sayılı
firmalarından biri olan Uğur Soğutma A.Ş. yeni yatırımlarıyla pazardaki gücünü
artırmaya devam ediyor.
2012
yılı boyunca yaptığı faaliyetlerle üretim kapasitesini artıran “Uğur” özellikle
yerel ve bölgesel pazarlarda konumunu sağlamlaştırmıştır. Yaptığı çalışmalar
neticesinde marka bilinirliğinin yaygınlaşması yanında ürün kalitesiyle “Türk
Malı” imajına da katkı yapmaktadır.
1954
yılında kurulan bir atölyeden günümüzde 200.000 m2’yi aşan 1.550
çalışanı ile 5 kıtada Türk markası olarak 137 ülkeye ihracat yapan lider
kuruluş haline gelmiştir. Son 3 yıldır Ege İhracatçılar Birliği tarafından
makine kategorisinde “En Çok İhracat Yapan Firma” ödülü alarak istikrarını tescil
etmiştir. 2012 yılı toplam ihracat
rakamı 106 milyon USD olarak gerçekleşen şirket, bu başarının sürdürülebilir
hale gelmesi için yatırımlarına devam etmektedir.
Bir dünya
markası olma yolunda yakın coğrafyadaki iş ortaklarına daha hızlı çözüm
üretebilmek için İran’da bir fabrika kurmaktadır. Özellikle bu ülkede faaliyet
gösteren global kurumsal firmalara ve çeşitli yerel markalara hızlı cevap
verebilmek, onlara özel ürünler sunabilmek için bu yatırım büyük önem arz
etmektedir. Bu yılın ikinci yarısında toplam 45.000 m² alan üzerine kurulu 36.000
m² kapalı alanda faaliyete geçecek olan fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 300.000
adet olacaktır. Uğur Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Pazarlamadan
Sorumlu Genel Md Yardımcısı Talip Takmaklı, “Bu yatırımın makro boyutta
neticeleri olacak bir proje olarak değerlendirildiğini belirtmek istiyoruz. İki
ülke arasındaki ticari ilişkileri geliştirirken tüm paydaşlarımıza kazanç
sağlayacağına inanıyoruz.” şeklinde konuştu.
Ayrıca merkez fabrikaya ek olarak Nazilli
Organize Sanayi Bölgesi’nde de bir yatırım gerçekleştiren firma, büyüme
hedeflerinin 5 yıllık bir plan kapsamında yürütüldüğünü ve bunun için stratejik
bir yol haritası dâhilinde hareket edildiğini belirtti. “Bölge insanına ve
çevreye olan sorumluluğumuz gereği, nitelikli iş gücünü katma değere çevirmek
için bu yatırıma karar verdik.” dedi.
Talip Takmaklı
“Günümüzde, serbest piyasa ekonomilerinde, yerel üreticilere ek olarak ithal
ürünlere ulaşmak çok kolaylaşmıştır. Tüketicinin güvenebileceği, ‘kaliteli Türk
malı’ algısını oluşturabilecek markaların önemli olduğuna, bu
durumda yerli üreticilerin destek, teşvik ile korunmasını ve bu konuda devlet
desteğinin sağlanması gerektiğine inanıyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder